Monday, August 23, 2010

Berniaga...

Aku sebenarnya baru berkira-kira untuk menjadi seorang usahawan sepenuh masa. Tetapi, setiap kali buat perkiraan kurasakan payah untuk berjaya. Pelbagai cerita aku baca mengenai kisah usahawan berjaya. Mereka lalui banyak cabaran sebelum berjaya. Aku risau jika aku mudah putus asa.

Nikmat terima gaji bulanan membuatkan aku rasa sukar untuk lari daripada situasai yang selesa ini. Terima gaji yang 'fix' secara bulanan buat aku mudah merancang kewangan. Pun begitu aku masih tidak puas kerana aku banyak berhutang. Gaji bulanan yang 'fix' ini membuatkan aku mudah berhutang.

Aku terbaca status seorang teman:
"Lama saya nak boleh serasi dengan berniaga ni"

Yang dimaksudkan dia ialah banyak cabaran dilalui sebelum dia berjaya dalam perniagaannya.

Emm...aku masih perlukan masa sebelum membuat keputusan nekad ini.

No comments: