Kisah

Kisah manusia yang berjiwa muda dan bebas...

Sunday, May 8, 2011

Anak saudara yang gemuk

Gambar di atas tu bukan gambar dia la sebab takut nanti dia marah kalau tahu gambar dia masuk dalam blog. Jadi gambar di atas tu hanyalah gambar hiasan tapi penuh makna.

Aku perhatikan cara makan anak saudara aku yang gemuk tu bukan sebab dia banyak makan nasi lemak, tetapi sebab banyak makan benda ni:
  • Burger
  • Air Bikarbonat (soft drink)
  • Nugget
  • Kentang goreng.
  • Ayam goreng.
Aku rasa dalam nasi lemak biasa takde pun benda macam tu. Jadi aku hairan kenapa boleh timbul isu budak sekolah ramai gemuk sebab nasi lemak. Padahal santan dalam nasi lemak yang dijual pun teramatlah kurang.

Kenapa mereka yang timbulkan isu ni tak sentuh pasal senarai makanan di atas. Adakah sebab pengeluar makanan tu syarikat besar (McD, KFC, Pizza Hut) dan penjual nasi lemak ni hanyalah peniaga kecil jer?

Jangan kerana nyamuk kelambu dibakar (Cewah..pandai bermadah pulak sekarang ni..entah kena pada tempat ke tidak..haha)

7 comments:

nub said...

tak larat nak perabih makanan2 ringan..kalau nasik aku mang laju. hahaa

Alan Rizque said...

Ya ker..aku pulak sebaliknya..haha..maksud aku nasi tetap boleh habis tetapi makanan ringan ni tersangatlah laju habisnya..

fittiariri said...

nasi lemak tew besh!!

Alan Rizque said...

Ya fittiariri..tapi sayangnya ia menjadi punca budak gemuk..hehe

Sarah Mohd Amran said...

comel nya :)

Kaoshi said...

terasa sebab aku pn mkin gemuk. hari2 makan ayam goreng haha...

Sila lawat: Kaoshi Troll

Alan Rizque said...

Ya memang comel pun sarah..tapi bahaya untuk kesihatan..

Takper Kaoshi..sekarang dah slim..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...