Kisah

Kisah manusia yang berjiwa muda dan bebas...

Friday, May 6, 2011

Dibaham harimau dan singa

Kali ini aku ingin berkongsi gambar dan video tragedi ngeri yang menimpa penjaga Zoo di Singapura dan luar negara. Gambar dan video ini agak ngeri jadi kalau tak tahan jangan tengok.

Penjaga zoo singapura ni berasal daripada Malaysia berumur 30-an. Beliau tidak menjangka rutin harian untuk membersih kolam di kandang harimau putih akhirnya membawa maut. Harimau ini dibawa daripada Indonesia. Tengok gambar dan video di bawah:






Aku tak boleh bayang perasaan dia masa ni..





Habis remuk tulang.


Inilah kandang harimau.

Boleh dengar suara orang ramai dan rakan sekerja yang cuba menolong. Tapi tak boleh buat apa-apa.

Ini pulak video kejadian kat negara lain. Akhirnya Singa ini ditembak mati. Mula-mula aku ingat patung jer.

Orang tua selalu pesan jangan suka cakap besar terhadap binatang seperti gajah, harimau, singa dan seangkatan dengannya. Mengikut kata mereka lagi binatang macam ni sebenarnya tak suka makan manusia. Jika mereka baham tu maknanya mereka nampak kita ni seperti binatang mungkin dengan bantuan syaitan. 

Jadi masa nak masuk hutan selalulah ingat Allah supaya syaitan tak dapat merupakan kita seperti binatang. Apapun jika dah sampai ajal tiada siapa yang mampu menolak.

Sumber: Berita dari gunung , Macam nilah kita

3 comments:

timm_bill said...

emm..wlaupon singa tu nk bham owg tu..still rsa mcm kesian kt bnatang 2..bukn owg tu.....

ahmad athir said...

timmbill aku rasa kau ni gila babi la

Nurul Ain said...

Yaallah sian nya singa tu..
nagis tengok singa tu kena tembak..
walaupon memang singa tu yg slh tpi kesian tengok dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...