Kisah

Kisah manusia yang berjiwa muda dan bebas...

Monday, May 2, 2011

Disebalik kematian Osama Bin Laden


Aku teringat satu ketika dahulu pernah berbual dengan seorang warga Pakistan yang bekerja di KL ni tentang Taliban dan Osama Laden.

Apa yang dia bagitau ialah Osama dan Al-Qaeda ialah watak ciptaan Amerika untuk dijadikan alasan menguasai bumi Afghanistan dan Iraq. Ini kerana Afghanistan memiliki sumber mineral yang mahal untuk buat cip elektronik. Kedudukan mineral ini berada di sempadan Afghanistan dan Pakistan. Iraq seperti yang sudah maklum kaya dengan hasil minyak.

Taliban juga asalnya sebuah organisasi memperjuangkan Islam semasa serangan Rusia satu ketika dahulu. Selepas Rusia tahu mereka tidak akan dapat mengalahkan Afghanistan secara bersemuka, jadi mereka telah menghantar perosak organisasi ini menjadi sebuah organisasi keganasan. Target mereka ialah Pakistan. Sebab itu banyak berlaku kes serangan bom di Pakistan akibat daripada kumpulan Taliban ini.

Amerika yang sudah tahu tentang maklumat ini mengambil kesempatan dengan mengaitkan Taliban yang membantu Al-Qaeda. Padalahal Al-Qaeda tak wujud pun. Jadi mereka terus menyerang Taliban sampai jatuh kerajaan Taliban dan digantikan dengan boneka mereka.

Pada masa yang sama Amerika tahu Pakistan juga memang musuh Taliban sejak Taliban kerap mengebom Pakistan. Ini telah menghalalkan lagi serangan mereka selepas mendapat sokongan Pakistan secara tidak lansung sebab menghadapi musuh yang sama.

Jadi Taliban sekarang bukan seperti Taliban semasa zaman Rusia menyerang Afghanistan dahulu. Taliban sekarang ini ialah Taliban yang sudah dirosakkan.

Watak Osama itu masih kabur hingga sekarang. Mungkin dia agen CIA. Mayat yang didakwa Osama itu mungkin orang lain. Osama (pelakon) mungkin hidup senang lenang di tempat lain sekarang ni.

Tengok video pengisytiharan kematian Osama:

21 comments:

Sabihah said...

hmm...tak berani nak komen byk sbb tak tau jugak...huhuhu

Alan Rizque said...

Ya, banyak yang masih kabur..yang penting kita berusaha mencari sedikit sinar kebenaran..

Rizwan Ewan said...

kat mna la osama yg sbnarnya...

Alan Rizque said...

Tak tahulah..Entah wujud ke tak, baca cerita kat twitter ada mamat foreigner ni bagitau yang kena bunuh tu bukan Osama..

Faris Adli said...

entahlah..tapi bagi aku, amerika pakar dalam bab "buat2" cerita ni..tapi apa yang pasti yahudi akan terus menyerang Islam..

zool said...

tu le peranan media. digunakan untuk membesarkan isu..betul atau tidak..tak siapa tahu

Wafiy Suzly said...

mgkin ada benar apa yang dikatakan ini..

Alan Rizque said...

Ya Faris Adli, sebab tu movie mereka best tengok..hehe

Betul Zool, asalkan media dikuasai maka dunia dikuasai..

Benar atau tidak Wafiy Suzly kita sebagai manusia kena terus mencari kebenaran..

sofya said...

hurm tak berani nak cakap la. tapi faktor sumber minyak semua tu memang betul. sebab tu dorang aim kawasan belah pakistan...manusia tak pernah rasa cukup..

instaforexrebet@gmail.com said...

aku berani cakap osama tak mati lagi,dia skg kerja kat kedai aku cuci pingan mangkuk ayung

Alan Rizque said...

Haha..Aku pun rasa macam tu gak..

Shaharul Azam said...

Yang nyatanya.. Dunia Sudah Mau Kiamat

Alan Rizque said...

Ya Shaharul Azam, ada orang kata kita sekarang ni sudah berada di zaman Dajjal..

Anonymous said...

Jangan tuduh sebarangan apa yang kita telah untuk Islam, padahal org lain sanggup gadai nyawa untuk, tetapi kita senang lenang anggap kita lebih Islamik dari org lain

Alan Rizque said...

Tak salah kan kalau kita berfikir untuk mencari kebenaran..Islam pun ajar suruh kita berfikir dan jangan mudah percaya dengan cakap musuh..

Apakah berjuang untuk Islam kalau bom sana sini di tempat orang Awam?

Salahuddin Ayubi semasa menawan balik Masjid Aqsa dari tangan Tentera Kristian tidak melakukan pembunuhan terhadap tentera dan penduduk kristian. Kenapa?

Kalau betul nak berjuang dan syahid kenapa tidak pergi ke Palestin?

Jadi siapa Osama?
Identiti yang tidak jelas seperti Syeikh Ahmad Yasin, Hassan Al-Banna.

Anonymous said...

As salam semua. sumenye btol belake. osam bin laden adalah tim osman=agen CIA. sbb tu obama xnk tunjuk mayat osama tu. gmbr dlm paper pn terang2an edit semata2.. perancangan US(yahudi) utk menakluk masjid al-aqsa(palestin) skrgni semakin ketara. sume ni adalah perancangan teliti yahudi sejak zaman firaun lagi. semua ni didalangi oleh SETAN(tuhan mereka). rajin2la bukak youtube, search the arrivals,divine book,phase 3 utk ketahui lbh lanjut konspirasi ILLUMINATI ni.. slamat..

Alan Rizque said...

Thanks atas info menarik ni..

noversrodeors said...

assalamualaikum

saya juga berpikiran seperti ini. amerika bersikap sangat tidak wajar. mereka membunuh osama bin laden dengan alasan perdamaian, tapi apa alasan mereka mebantu israel berbuat maksiat terhadap palestina?

apakah bloggers juga berpikiran seperti itu?

assalamualaikum wr wb.


blogger baru dari indonesia

noversrodeors said...

mohon ikuti juga blog baru saya

ihsanz26 said...

Assalamualaikum....semua ni adalah watak ciptaan Amerika dan sekutunya yang dipengaruhi Illuminati (Freemason)..

Piotelly said...

smua ini hanya propaganda YAHUDI DAN AMERICA..dlm kitab talmud, iaitu kitab yahudi...ade mengatakan yahudi dan christian xakan pernah berkawan kerana yahudi menuduh jesus/ nabi isa palsu sbg anak luar nikah, SUKE JESUS/NABI ISA.. TUDUH dia xde bpk..sedangkn umat christian amt syg jesus..skrg korang tgk yg dorang iaitu yahudi n christian dok berkwn2..sebenarny mereka adalah pengikut dajjal..ajaran Freemason..nape dorang leh lak kawan ,sb nak kuasai dunia..nak sambut dajjal,fitnah org islam..aku dulu salute gak OSAMA BABI ni..rupe2 dia ni adalah salahsatu ejen YAHUDI DAN AMERICA.. anak dia kawen dgn minah kafir..cube fikir taliban xpernah wujub,,org igt taliban ni askar osama,terrorist..padahal taliba ni bermaksud PELAJAR..yg senjata dorang pegang 2 pun america bagi..korang xpelik ker..nape osama xleh nak kene buru..ttibe je mati, pastu myt dia campak dlm laut...siap edit muke guna myt org lain...BABI.
OSAMA NI AGEN CIA AMERICA..HIDUP DAH LAMA KAT AMERICA..IDENTITY xdikenalpasti..sb diluar watak lain...dan aku pasti skrg dia dok senag lenang atau dok sembunyi takut dalang YAHUDI PECAH..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...