Kisah

Kisah manusia yang berjiwa muda dan bebas...

Sunday, May 8, 2011

Utusan yang Terlampau

Ingatkan artis jer ada yang terlampau rupanya Utusan Malaysia pun sudah TERLAMPAU. Sebenarnya dah banyak isu sensitif yang akhbar Utusan Malaysia suka siarkan tanpa memikirkan kebaikan orang ramai. Seolah-olah apa yang penting bagi mereka adalah jualan jadi laku, duit masuk mencurah-curah.

Aku jadi hairan kenapa Utusan Malaysia sanggup siarkan tajuk berita macam ni tanpa bukti yang kukuh? Malah Kerajaan pun kata mereka akan siasat dulu hal ini dan jangan eksploitasikan. Jadi kenapa Utusan Malaysia buat sesuatu yang tidak cerdik ini?

Adakah mereka mahu dan suka kalau Malaysia ni berperang antara agama dan kaum baru mereka puas hati? Yelah lagi banyak isu untuk ditulis kan. Lantak la apa nasib rakyat Malaysia lepas ni.

Aku harap Kerajaan dapat ISA kan Utusan Malaysia sebab ini kes hasutan yang sangat berat. Jangan double standard dalam hal ini.
-----------------------------------------------

9 comments:

Sarah Mohd Amran said...

betul. Saya setuju !

Shafiza said...

Tak suka baca utusan sebab berat sebelah. Berita pun ntah betul ke tak~

Alan Rizque said...

Thanks Sarah..

Shafiza, Utusan memang suka cari kontroversi..kalau biasa takpe ni melibatkan kepentingan agama dan kaum..

Shafiza said...

Biasalah..nak untung punya pasal. Tak sedar effect masa depan.

Wadi AR ツ said...

xpenah beli utusan kt rumah. bek tgk MU lwn bro. jom jom!

Alan Rizque said...

Syafiza..biasalah pentingkan diri sendiri..orang lain apa peduli..

Wadi AR..samalah kita..

KC said...

Nak ISAkan Utusan?

Selagi KDN diterajui DS Hishammuddin selagi itu lah Utusan akan bertindak sesuka hati. Memang dah terang lagi bersuluh 1Malaysia 2Standards!

Alan Rizque said...

Artikel ni saje nak menyindir je KC..kalau mereka yang peka suasana semasa maka akan tahu siapa dalang disebalik semua ni..

MindaMalay said...

Yg penting sapa mastermind?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...