Kisah

Kisah manusia yang berjiwa muda dan bebas...

Sunday, July 31, 2011

Apabila Jais memberi arahan

Alhamdulillah sekejap tadi aku baru sahaja selesai solat tarawih. Walaupun masjid yang aku pergi tu buat sampai 20 rakaat tetapi aku mampu buat sampai 8 rakaat jer malam ni. 

Seperti biasalah malam pertama ni memang sangat ramai orang dan kanak-kanak. Masjid yang aku pergi tadi rupanya bawah Jais sebab aku ingatkan bawah Jawi memandangkan kedudukannya dengan bandar KL agak dekat.

Jadi sebelum sembahyang tarawih pengerusi masjid ada memberi sedikit pengumuman dan tazkirah. Katanya tahun ini Jawi telah mengarahkan kepada setiap masjid di Selangor untuk memberi tazkirah sebelum solat terawih selama 10-15 minit.

Bagi aku bagus juga sebab boleh rehat sekejap sebelum sambung tarawih. Yelah sebab mesti masa berbuka nanti kita akan makan tak ingat banyaknya. Sampai nak terkeluar balik pun ada (macam pengalaman jer..hehe).

Jadi biarlah perut tu hadam sikit makanan berbuka tadi dan bagi peluang rohani pulak untuk makan melalui tazkirah bulan puasa ini.

Selamat beribadah dan bersahur pagi esok!

3 comments:

IMANSHAH said...

selamat menunaikan rukun islam

Wadi AR said...

slmt berpose juga

Alan Rizque said...

Ya Wady AR dan Imanshah..semoga kita diberkati sepanjang bulan ini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...