Kisah

Kisah manusia yang berjiwa muda dan bebas...

Saturday, July 23, 2011

Mitos umur lelaki?

Selama aku hidup ni ada 2 cerita atau mungkin mitos bagi sesetengah orang tentang umur lelaki yang pernah aku dengar.

Pertama: Lelaki akan merasa masa lambat berlalu sebelum mencapai umur 32 tahun. Selepas umur itu masa dirasakan sangat cepat berlalu. Sedar-sedar anak dah besar, umur dah 40-an, lepas tu dah pencen pun.

Kedua: Lelaki dikatakan berada di kemuncak apabila umurnya masuk 40-an. Mereka dikatakan makin kacak, segak, stabil dari segi emosi dan ekonomi.

Kalau nak kira semua itu bagaikan motivasi bagi aku sebab umur aku baru 20-an. Yelah sebab kadang-kadang aku dah rasa diri ini tua sebab umur muda bagi aku dalam linkungan 19-22 tahun. Aku rindukan zaman awal 20-an itu.

Masalah pun tak banyak, hidup selalu jer happy masa tu. Hehe..

Tapi cerita atau mitos ni agak merbahaya juga sebab aku rasa masih ada banyak masa lagi untuk main-main sebab jauh lagi nak capai kemuncak iaitu 40-an. Jadi sekarang masih boleh enjoy lagi!

p/s: Mitos tentang umur wanita aku tak pernah dengar lagi.

4 comments:

Wadi AR said...

ouhh, encik umo 25 kn? pempuan muda mcm sy encik. ekeke.

Alan Rizque said...

Yup..kemuncak kegemilangan umur pompuan bila ya?

[sutera kasih] said...

ooooooooo..ada mitos jgk ekk hehe

Alan Rizque said...

Ya sutera kasih..best jugak kalau percaya..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...