Sunday, January 1, 2012

Permulaan tahun baru 2012

Untuk kita memulakan tahun yang baik maka kena jadikan hari pertama itu baik dan indah. Walaupun ada beberapa peristiwa kecil yang mengganggu keseronokan hari itu kita kena ketepikan dan bayangkan yang indah-indah belaka.
Itu adalah tips yang selalu diberikan oleh pakar motivasi. Atas kertas nampak mudah tapi nak laksanakan bukan main payah. Apa-pun kita kena cuba dan terus positif.

Aku tiada azam baru pun tahu ni cuma nak perkemaskan azam dan cita-cita tahun lepas je. Hari ni merupakan hari terbaik bagi aku (ayat nak sedapkan diri je) dan aku dapat rasa tahun ini merupakan tahun bersejarah buat aku (ayat ni pernah aku cakap tahun lepas).

Apa yang penting bagi aku ialah usaha dan tidak berputus asa. Tercapai atau tidak itu bergantung kepada kuasa Ilahi. Ustaz pernah cakap Allah tidak melihat kepada hasil kerja seseorang hamba tetapi melihat kepada usaha yang telah dilakukan mereka.

Selamat tahun baru 2012!

No comments: