Sunday, June 16, 2013

Mesir Bersedia Untuk Berjihad di Syria

Medic Mesir, Al-Azhar Mesir adalah antara istilah yang menunjukkan negara itu tersohor dengan institusi pengajian tinggi yang berkualiti.

Selepas Ulama sedunia mengeluarkan fatwa menyokong penuh Kumpulan Pembebasan Syria dan menyeru seluruh umat Islam yang mampu untuk berjihad di Syria menentang Kerajaan Basyar Assad yang zalim dibantu oleh puak Syiah yang sesat.

Perang Syria telah mencelikkan mata seluruh umat Islam tetang kebejatan dan kesesatan fahaman Syiah sampai tahap sanggup membunuh golongan ahli sunnah. Malah tidak keterlaluan kalau mengatakan mereka ini lebih teruk daripada Zionis Israel.
Apabila Ulama pewaris nabi telah mengeluarkan fatwa maka disahut oleh orang islam yang beriman. Inilah yang terjadi di Mesir apabila kerajaan yang masih baru mengumumkan untuk tidak mengambil tindakan bagi sesiapa rakyatnya yang keluar berjihad di Syria.

Kerajaan yang masih baru itu tidak mampu membantu secara rasmi tetapi sokongan secara tidak rasmi sudah cukup untuk membuktikan komitmen Presiden Dr.Muhammad Morsi kepada rakyat Syria yang dizalimi.

Berikut adalah video penuh himpunan beribu-ribu rakyat Mesir bersama Presidennya untuk isu Syria.



Maka terputuslah sudah hubungan diplomatik antara kerajaan Mesir dan Kerajaan zalim Basyar Assad. Mesir telah mengumumkan penutupan kedutaan Mesir di Damascus dan mengarahkan diplomat Syria di Cairo untuk meninggalkan Mesir.

No comments: