Friday, January 17, 2014

Unit Amal terus dikagumi ramai dengan tindakan mereka kali ini

Antara produk daripada PAS yang berjaya ialah Unit Amal selain PASTI. Aku memang kagum dengan kecepatan dan inisiatif mereka tanpa memikirkan elaun dan gaji.

Berikut adalah cerita daripada Pemuda Gombak:
Pasukan Unit Amal Dewan Pemuda PAS mendapat pengiktirafan apabila diberi kepercayaan oleh pihak Polis untuk bertugas mengawal lalu lintas sempena Thaipusam esok.

Unit Amal Gombak diminta membantu pihak polis berkawal di kawasan lampu isyarat Pinggiran Batu Caves. Ia ekoran aduan orang ramai yang mendakwa berlaku kesesakan teruk di sepanjang jalan memalui Kg. Laksamana, Kg. Nakhoda dan Kg. Sg. Kertas apabila jalan utama ke Batu Caves telah ditutup untuk Thaipusam esok. 

Unit Amal PAS, atau lebih terkenal dengan jolokan 'tentera merah' sebelum ini menjadi bualan rakyat negara ini ekoran kepantasan mereka menghulur bantuan kemanusian ketika banjir melanda beberapa negeri khususnya Pahang dan Terengganu Disember lalu. 

Keikhlasan mereka dengan perinsip 'Beramal Kerana Allah" menjadikan pasukan sukarelawan PAS itu disegani kawan dan lawan.

Bagi aku kalau mereka tidak ikhlas tidak akan sanggup buat kerja-kerja sukarela macam ini. Apapun tahniah buat Unit Amal semoga dakwah anda terus sampai ke hati masyarakat umum.

No comments: