Wednesday, August 16, 2017

Apabila bapa sanggup noda anak sendiri

Aku terkejut baca berita dikatakan seorang bapa dalam masa 2 tahun sanggup menodai beratus kali anak perempuannya sendiri.

"Seorang bapa yang berusia 37 tahun disabitkan dengan kesalahan rogol dan meliwat sebanyak 600 kali ke atas anak perempuan yang berusia 15 tahun."

Jika sabit kesalahan akan dipenjara 3000 tahun.


Macam mana perkara ini boleh terjadi. Di mana kewarasan akal seorang bapa yang beragama Islam untuk memusnahkan masa depan anak sendiri?

Rasanya ada banyak lagi cara lain untuk puaskan nafsu sendiri. Tak perlulah sampai musnahkan masa depan orang lain terutama darah daging sendiri untuk kepuasan nafsu.

Zaman sekarang ada 1001 cara untuk puaskan nafsu tanpa perlu melibatkan orang lain, jadi kenapa perlu pilih jalan durjana itu?

Aku risau jika perkara ini berleluasa. Ada pernah saudara sebelah emak bagitau aku ada banyak kes haruan makan anak yang tidak dilaporkan. Kononnya mahu jaga maruah keluarga, jadi jenayah ini didiamkan.

Punca utama ialah agama. Kalau solat selamba tinggal. Al-Quran tak tahu baca tapi beragama Islam memang mudah syaitan menghasut.

Sejak kecil akal perlu diBASUH dengan agama supaya takut melakukan dosa besar.

No comments: