Thursday, June 3, 2010

Perancangan tanpa tindakan...

Tidak guna kalau kita merancang sahaja tanpa ada tindakan hasil daripada perancangan tersebut. Akhirnya habuk pun tiada. Aku ingin jadi orang yang merancang dan terus bertindak. Biarlah perancangan itu tidak hebat asalkan hasil yang akan diperolehi akibat tindakan susulan itu, dapat mencerminkan aku ini buat apa yang aku kata.

Kurangkan bercakap tentang perancangan yang hebat kepada orang di sekeliling kerana mereka tak mahu dengar apa yang kamu rancang tetapi mereka mahu lihat hasil yang kamu perolehi.

Berusahalah untuk bertindak. Jangan tumpukan usaha untuk merancang semata-mata. Berkatalah sebegini kepada diri anda:

"Aku tidak sabar nak lihat hasil tindakan yang dibuat"

bukannya...

"Aku tidak sabar nak lihat hasil perancangan yang dibuat"

Macam mana nak lihat hasil perancangan kalau tiada tindakan dan usaha selepas merancang. Kurangkan publisiti tingkatkan prestasi. =)

No comments: