Mitos umur lelaki?

Selama aku hidup ni ada 2 cerita atau mungkin mitos bagi sesetengah orang tentang umur lelaki yang pernah aku dengar.

Pertama: Lelaki akan merasa masa lambat berlalu sebelum mencapai umur 32 tahun. Selepas umur itu masa dirasakan sangat cepat berlalu. Sedar-sedar anak dah besar, umur dah 40-an, lepas tu dah pencen pun.

Kedua: Lelaki dikatakan berada di kemuncak apabila umurnya masuk 40-an. Mereka dikatakan makin kacak, segak, stabil dari segi emosi dan ekonomi.

Kalau nak kira semua itu bagaikan motivasi bagi aku sebab umur aku baru 20-an. Yelah sebab kadang-kadang aku dah rasa diri ini tua sebab umur muda bagi aku dalam linkungan 19-22 tahun. Aku rindukan zaman awal 20-an itu.

Masalah pun tak banyak, hidup selalu jer happy masa tu. Hehe..

Tapi cerita atau mitos ni agak merbahaya juga sebab aku rasa masih ada banyak masa lagi untuk main-main sebab jauh lagi nak capai kemuncak iaitu 40-an. Jadi sekarang masih boleh enjoy lagi!

p/s: Mitos tentang umur wanita aku tak pernah dengar lagi.

Comments

Wadi AR said…
ouhh, encik umo 25 kn? pempuan muda mcm sy encik. ekeke.
Alan Rizque said…
Yup..kemuncak kegemilangan umur pompuan bila ya?
[sutera kasih] said…
ooooooooo..ada mitos jgk ekk hehe
Alan Rizque said…
Ya sutera kasih..best jugak kalau percaya..hehe

Popular posts from this blog

Sultan Kelantan bakal berkahwin

Apabila agama dipersenda

Negara hidup beragama lebih rendah kadar bunuh diri

Dibaham harimau dan singa

Apabila bapa sanggup noda anak sendiri