Friday, October 7, 2011

Seorang lagenda untuk beberapa dekad

Seorang yang digelar lagenda adalah mereka yang berbakat luar biasa dan genius dalam bidang yang diceburi. Banyak benda dan perkara yang hebat dan mengkagumkan dilakukan mereka ini dalam bidang masing-masing.

Dalam bidang sukan bola sepak Malaysia ini ada 2 individu yang aku gelarkan mereka ni lagenda iaitu Mokhtar Dahari dan Khairul Fahmi Che Mat.


Mokhtar Dahari memang diakui ramai seorang yang sangat gagah di padang. Kalau kita tengok video serangan beliau memang ala pemain Eropah bermain bola.

Khairul Fahmi pula memang banyak kali dia membuatkan aku terlopong dengan aksi genius menjaga gawang. Setelah banyak kali aku ulang tengok aksi beliau memang aku tabik dan kagum. 

Mana tidaknya, semasa lawan dengan Singapura baru ni ada cubaan satu lawan satu yang berjawa diselamatkan beliau dengan menguis bola dari kaki penyerang tanpa menjatuhkan penyerang itu dalam kotak penalti. Hebat!

Seorang lagenda bagi aku akan lahir seorang dalam beberapa dekad. Mereka ini tanpa diminta akan menjadi tumpuan ramai dan sebutan sepanjang zaman.

No comments: