Tidak malukah kita? Tidak takutkah kita?


Alasan tidak TAHU dan TIDAK ADA ILMU sebenarnya tidak boleh dipakai di zaman serba canggih ini terutama dalam IBADAH dan ILMU AGAMA.

Betapa banyak status di Facebook dan video di Youtube bercakap pasal ilmu agama. 

Malah PEN juga boleh membaca Al-Quran pada zaman ini seperti My-Qalam.

Tidak malukah kita dengan PEN? 
Atau tidak takutkah kita untuk berhadapan dengan Allah kelak dengan alasan TIDAK TAHU?


Teringat aku dengan teguran seorang ustaz di dalam TV tentang teknologi dan Islam. Dia mengatakan yang kemudahan teknologi sekarang ini boleh menjadi hujah untuk kita mudah terjerumus ke dalam Azab neraka jika kita tidak gunakan dengan betul.

Segala alasan tidak tahu, tiada ilmu, tidak belajar masa kecik, tiada asas agama, tiada pendedahan, tidak diberitahu dan segala alasan lain mungkin sudah tidak diterima di hadapan Allah kelak.

Kenapa? Sebab cuba tengok di Youtube, Facebook, dan segala macam teknologi untuk memudahkan bacaan Al-Quran seperti My-Qalam wujud bagai cendawan tumbuh selepas hujan.

Samada kita buat tak tahu dengan limpahan maklumat ini atau kita lansung tidak berminat untuk ambil tahu maka segala keputusan yang kita pilih itu akan dipersoalkan dihadapan Allah kelak.

Teknologi maju yang ada sekarang ini membuatkan kita tidak mampu untuk beralasan di hadapan Allah kelak. Jadi berubahlah mulai sekarang sebelum terlambat. 

Comments

Popular posts from this blog

Sultan Kelantan bakal berkahwin

Apabila agama dipersenda

Negara hidup beragama lebih rendah kadar bunuh diri

Dibaham harimau dan singa

Apabila bapa sanggup noda anak sendiri