Monday, October 21, 2013

Sniper Wanita di Syria

"Kami lebih rela mati di medan perjuangan."

"Kami tidak sanggup dihina lagi, sebab itu kami mengangkat senjata."

Ini antara kata-kata wanita di Syria yang sanggup bersama mujahidin berjuang di barisan hadapan menentang tentera Basyar Assad dan sekutunya yang dilaknat Allah.

Kebanyakan posisi yang diminati mujahidin ini ialah sebagai seorang sniper. Jangan disangka wanita tidak mampu menggalas tugasan ini. Ada diantara mereka yang begitu disegani dan digeruni musuh disebabkan rekod baik di barisan hadapan.

MARWAH KAILA, SNIPER TERKENAL DIKALANGAN MUJAHIDEEN FSA
“Aku tak sanggup melihat kezaliman dan pemandangan memilukan terhadap orang-orang tak berdosa di kalangan bangsaku melalui TV. Maka aku membulatkan tekad dan bergabung dengan FSA.”
Inilah kata-kata dari Marwah Kaila, sniper wanita paling terkenal di kalangan mujahidin FSA di kota Aleppo, kepada pemberita dari Turki Anatolia.
“Sebagai sniper FSA, aku mesti berada di barisan hadapan di medan pertempuran, untuk menghalang dan mengawasi pergerakan sniper rejim,” kata Kaila kepada Anatolia dan Ugarit News.
Salah seorang mujahid FSA berkata beliau berkali-kali melihat dan menyertai Kaila dalam pertempuran-pertempuran FSA di Aleppo. Salah satunya adalah pertempuran di desa Shalahuddin, di mana Kaila memperlihatkan ketangkasan dan keberaniannya di barisan paling hadapan mujahidin, tanpa sebarang rasa gentar.
Sebahagian dari ahli briged "Ibu Aisyah" sedang menjalani latihan ketenteraan di Aleppo. Jangan pandang sebelah mata pada tangan yang menghayun buaian.
Apabila sesuatu umat itu ditekan dan dizalimi akan keluar permata keras yang akan menghancurkan golongan zalim lagi sesat.

1 comment:

Anonymous said...

Subhanallah


http://shafiqhashim.blogspot.com/2013/10/candy-crush-saga-ketagihan.html