Saman Ekor

Dalam Berita Harian Online hari ni ada berita tentang saman ekor yang tidak dilunaskan pengguna jalan raya sebanyak 10 Juta. Kalau didarabkan dengan RM300 sama dengan RM3 bilion.

Kayanya hasil saman ni. Aku cuma nak pesan kepada diri aku dan orang lain supaya berhati-hatilah di jalan raya. Elakkan pandu laju melebihi had dan langgar lampu merah.

Marahlah macam mana pun kepada kerajaan dan polis, memang kalau dah kena saman kena bayar jugak. RM300 saman tu boleh buat banyak benda lain. Tambahan pula sekarang ni zaman barang naik, jadi kenalah pandai berjimat.

Bersabarlah semasa di jalan raya. Jangan gopoh melanggar undang-undang. Itulah sahaja cara untuk mengelakkan duit melayang.

Comments

Popular posts from this blog

Sultan Kelantan bakal berkahwin

Dibaham harimau dan singa

Kena pancung kepala

Sultan Osman Gazi pengasas Othmaniyyah

Sultan Brunei yang hebat