Sunday, May 1, 2011

Dah lama tinggal

Hari ini 1 Mei merupakan hari pekerja untuk seluruh Malaysia. Sudah 5 hari rupanya aku tidak kemaskini blog. Selamat hari pekerja diucapkan kepada semua.

Pelbagai masalah muncul menyebabkan aku tidak sempat nak kemaskini blog. Masalah pertama sebab internet terputus selama 2 hari akibat bil tertunggak. Lepas bayar baru ok.

Masalah kedua pulak aku teruja dengan Ubuntu 11.04 yang baru dikeluarkan. Lepas Muat turun dan sedia untuk install terjadi pulak masalah di pertengahan jalan. Terpaksalah cuba pelbagai cara sehingga berjaya install semalam.


Hari ini baru semua sistem kembali kepada yang asal. Untuk pengetahuan korang ini versi kedua aku guna Ubuntu selepas Versi 10.10.

Sebenarnya secara tidak sengaja aku terjumpa dan kaji tentang Ubuntu ni semasa tarikh keramat 10.10.2010 hari tu. Selepas aku taip di google terus terjumpa Ubuntu 10.10 yang dikeluarkan pada 10.10.2010.

Lepas cuba guna beberapa ketika nampak ok dan serasi dengan aku. Untuk versi kali ini aku rasa cukup mantap semasa menggunakannya. Terasa hebat dan grafik pun cantik.

Pun begitu aku masih lagi guna Windows sebagai backup jika terjadi apa-apa kat Ubuntu ni. Maklumlah barang baru.

No comments: