Selamat datang Ramadhan Karim

Sekejap lagi akan masuk waktu maghrib dan bermulalah bulan baru dalam kalender Islam iaitu Ramadhan.

Salam banyak-banyak bulan masa aku kecik bulan puasa ni paling meriah. Kalau hari raya hanya 2-3 hari jer meriah lepas tu takde rasa apa-apa dah. Tapi bulan Ramadhan ni lain sikit, sebulan boleh jadi meriah.

Dengan malamnya ada solat terawih, waktu berbukanya, waktu beli juadah berbuka kat bazar ramadhan malah waktu bersahur pun boleh jadi meriah.

Kadang-kadang bulan ni jugak saudara-mara berkumpul. Bestnya bulan Ramadhan.

Kali ini aku berazam untuk mengandakan sikit amalan berbanding bulan lepas. Baca Al-Quran banyak sikit. Solat Terawih banyak sikit. Hehe..

Tetapi, sering kali juga aku mudah tertewas dengan nafsu sendiri.

Sebulan sebelum Ramadhan sangat kurang orang sebut tentang bulan mulia ini kecuali iklan penjual kurma kat TV Yusof Tayyub. Tetapi masuk jer bulan Ramadhan akan ada banyak iklan sambutan hari raya, lagu raya dan segala berkaitan hari raya. Padahal sebulan lagi nak raya.

Peliknya..Semoga aku termasuk dalam golongan gembira dengan kehadiran Ramadhan dan sedih dengan pemergian Ramadhan.

Comments

IMANSHAH said…
baru he beli kurma Yusoff Tayyob
Alan Rizque said…
Kurma tu memang best pun..hehe
Wadi AR said…
realiti encik alan. bese la tu
Alan Rizque said…
Hehe..betul tu Wady AR..

Popular posts from this blog

Sultan Kelantan bakal berkahwin

Dibaham harimau dan singa

Sultan Kelantan yang baru...

Kena pancung kepala

Fatwa Ulama Dunia Tentang Peperangan Syria