Tuesday, December 13, 2011

Mudahnya negara Islam digulingkan

Aku sedikit hairan dan kadang-kadang terfikir kenapa lepas satu-satu negara Islam digulingkan? Mudahnya diperkotak-katikkan oleh negara barat terutama.

Baru ni Libya dan kini Syria. Sebelum ni tak usah nak kira la berapa banyak.
Hari ini keluar berita 5000 orang kematian dilaporkan di Syria. Bagi aku punca negara Islam huru-hara sekarang ialah kerana pemimpinnya yang korup dari sudut akidah dan metarial.

Tak payahlah nak bercakap pemimpin itu bagus dan lantang menentang Israel dan barat. Berani dan banyak membantu rakyat. Bercakap bagai nak rak membela rakyat. Menyeru kesatuan untuk masa depan negara dan bangsa. Menulis buku hijau, biru, jingga dan oren.

Tetapi hakikatnya yang rakyat lihat ialah setiap hari hasil negara dibolot keluarga dan kroni. Rakyat yang bersuara lantang menegur pemimpin dipenjara malah dibunuh. Demonstrasi dibalas peluru hidup. Itu dikatakan pemimpin sejati? Pembela Agama? Pejuang Islam?

Cek dan lihat balik buku sejarah siapakah dia pemimpin sejati yang takutkan Allah. Apa ciri-cirinya? Apa yang aku nampak ialah mereka ini seolah-olah dihukum oleh Allah di dunia lagi kerana gagal menjaga Amanah yang diberikan.

Sejarah membuktikan Allah akan membantu negara Islam yang memiliki pemimpin dan rakyat yang beriman. Jika salah satu entiti rosak maka tunggulah balasan Allah dengan manarik balik kuasa itu. Sejarah memberitahu betapa banyak negara Islam jatuh kerana tidak lagi bertuhankan Allah tetapi duniawi.

Kalau barat menguasai negara Islam bukan sebab mereka kuat tetapi negara Islam itu yang lemah. Lebih risau bimbangkan emas dan minyak dikaut bangsa barat tanpa risaukan akidah umat yang semakin hancur. Kalau Akidah kuat bukan sahaja emas dan minyak malah seluruh kekayaan bumi Allah boleh berikan.

No comments: