Friday, June 14, 2013

Persoalan Tentang Gerakan Syiah

Sebenarnya sudah lama saya sendiri terfikirkan beberapa soalan di bawah ini. Terima kasih kepada Syria Care kerana bertanyakan soalan ini. Jawapannya mudah! Cuma soalan in ditanya supaya kita berfikir siapa musuh kita sebenarnya! Berikut adalah soalan untuk dihadam:
  1. Kenapa tiada seorang Syiah di pusat tahanan Teluk Guatanamo?
  2. Kenapa negara-negara Barat tidak menyenaraikan anggota militia Syiah dalam senarai pengganas? Contohnya seperti Hisbullat?.
  3. Apa yang sebenarnya dilakukan oleh Hisbullat di selatan Lubnan? (Mereka berkubu 30 km didalam sempadan Lubnan dan memenuhkan kawasan tersebut dengan masyarakat Kristian dari UN supaya tiada pun Mujahidden Sunni datang ke kawasan tersebut untuk menyerang Israel)
  4. Tahukah anda peristiwa yang berlaku pada tahun 2006 merupakan drama bertaraf antarabangsa antara Syiah dan Hisbullat untuk menjaga sempadan Israel, sama seperti yang dilakukan oleh rejim Assad.
  5. Kenapa droid milik Amerika asyik mengebom anggota Al-Qaeda dn tentera-tentera Syariah setiap hari di Yemen tetapi TIDAK PERNAH mengebom tentera Huthi Syiah di Yemen walaupun mereka tahu KEDUA-DUANYA di Yemen dan terlibat dalam pergolakan di sana?
  6. Kenapa Perancis masih enggan menyenaraikan Hisbullat dalam senarai pengganas antarabangsa? 
  7. Mengapa France melakukan "Perbincangan" setiap hari tentang menghantar senjata untuk FSA yang boleh dikawal dari jauh dan dikesan oleh GPS, tetapi masih TIDAK PERNAH menghantar sebutir peluru pun sehingga sekarang?
  8. Mengapa barat TIDAK PERNAH membenarkan untuk membentuk mana-mana negara Islam Sunni dengan undang-undang Syariah sepenuhnya, bukan di Afghanistan, Pakistan, Somalia, Mali, Yemen walaupun majority dari mereka mahukan undang-undang Syariah ini,,,, TETAPI mereka membenarkan Iran untuk menjadi negara Syiah TERBESAR mempraktikkan sepenuhnya Undang-Undang Syariah Syiah di teluk Arab?
  9. MENGAPA Syiah telah dibenarkan untuk menyebarkan agama mereka di Afrika dan menukar 50% daripada Afrika kepada Syiah tetapi SEMUA PERTUBUHAN ISLAM BUKAN KERAJAAN ( NGO) adalah dilarang sama sekali daripada bercakap untuk menyokong Sunnah?
  10. Mengapa Hisbullat, Iran, Iraq dibenarkan untuk membunuh DI KHALAYAK RAMAI di Syria tetapi Sunni dilarang sama sekali untuk mengatakan semudah perkataan "BANTULAH FSA" mereka akan ditangkap! 
Pernah satu ketika dalam satu ceramah berkenaan ugutan Amerika untuk menyerang Iran, Dr.Maza mengatakan yang US tidak akan mennyerang Iran. Tengoklah nanti.. Akhirnya apa yang dikatakan itu jadi kenyataan.

Barat, US dan Zionis Israel tidak bodoh untuk mengetahui siapa kawan dan siapa musuh mereka sebenar. Yang Penting Syiah adalah SEKUTU TERBAIK untuk menyerang umat Islam sedunia!

No comments: