Perang antara 3 kumpulan di Syria

Rancangannya mahu membunuh Mujahidin tetapi Rancangan Allah lebih hebat, dia terbunuh dalam perangkapnya.

"Liwa Al Tawhid" turut tidak terkecuali menjadi sasaran para pengebom berani mati puak pelampau Takfiri.
Jurukamera klip ini merupakan pengawal keselamatan di pusat pemeriksaan Liwa al Tawhid yang telah memberhentikan kereta ini untuk pemeriksaan sebelum dia melepasi pusat pemeriksaan itu.

Sewaktu dia mendekati kereta itu, lelaki di dalam kereta menarik picu bom dan kereta itu meletup serta merta dan serpihan kereta melayang keserata tempat.

Alhamdulillah, pengawal keselamatan itu terselamat dan hanya mengalami kecederaan ringan dan sempat menceritakan detik-detik berlakunya insiden cemas itu:

Lihat video ini:


Terjemahan Klip:

Saya lihat segala yang berlaku. Ini adalah kereta yang di gunakan pengebom berani mati (Daulat al Kufur in Iraq and Sham), (Jazrawi)= adalah singkatan perkataan Jazirat al Hijaz (raut wajah Arab).

Saya nampak dia menarik picu bom dan segera saya menunduk selepas melihat gerak gerinya, (Adakah dia mati serta merta?) Tidak, dia tidak mati serta merta. Saat saya nampak dia (Jazrawi), sedikit perasaan curiga muncul di dalam hati yang dia seperti mahu mengebom dirinya sendiri.

Dari jauh, saya mengarahkan dia keluar dari kereta untuk pemeriksaan kemudian saat itulah dia menarik picu bom dan segera saya menundukkan badan. (Adakah kamu tercedera?) Tidak, Alhamdulillah, Cuma kecederaan ringan.

Ini adalah serangan pengebom berani mati Daish di tanah kita. Mereka menggelarkan diri mereka (Daulat al Islam) tetapi sebenarnya mereka Daulat al Isharak wa al Kufur. Mengapa mereka mahu membunuh kami?

Pergi Jahannam, Jazrawi. Kamu panggil diri kamu seorang Muslim tetapi kamu membunuh saudara muslim kamu di Syria. Kamu hanya Islam pada nama tetapi hakikatnya kamu tidak tahu apa-apa tentang agama Islam.

Hasbuna Allah wa nima al wakeel.

Inilah keadaan sebenar yang sedang berlaku di Syria.

Tiga kumpulan; Sunnah, Syiah dan Kawarij. Mereka saling berbunuhan.

Ya Allah, bukakanlah selebarnya pintu hati kami menilai yang benar dan yang salah. Ya Allah, berilah kemenangan mereka kepada yang memperjuangkan agamaMu seikhlas hati, Ya Allah, porak perandakalah rencana musuh Kuffar.

Semoga kemenangan milik mereka yang berjuang fi sabil Allah. Allahumma Amiin.

Sumber : Syria Care

Comments

Popular posts from this blog

Sultan Kelantan bakal berkahwin

Dibaham harimau dan singa

Apabila agama dipersenda

Sultan Kelantan yang baru...

Tunku Minta Melayu Hapuskan UMNO