Harga gula naik 20 sen esok?

Aku dengar cerita harga gula akan naik lagi 20 sen esok berkuatkuasa pada 10 Mei 2011? betul ker? Kalau betul naik harga akan jadi RM2.30.

Sebab naik adalah kerajaan nak selaraskan subsidi dan dapat jimat RM 116.6 juta!
Banyaknya! Takpelah, kita sebagai rakyat kena anggup untuk 'berkorban' untuk negara kan? Menteri pun ramai yang 'berkorban' untuk rakyat jadi rakyat kena la balas balik.

Lepas ni mesti harga makanan dan minuman akan naik terutama di kedai makan. Harga benda lain juga turut meningkat dengan alasan semua orang guna gula walaupun dia tu penjual kasut. Jadi, untuk menampung kenaikan 20 sen semua kena naik la. Itu yang biasa terjadi la.

Comments

dayahchan said…
standart..nnt air sirap dr 80 sen jd sehinggat,,org tye pasal apa..pasal gula naik maa,..itu pun tarak tau lg ke machaaa?haha..sabor je lah
Alan Rizque said…
Geram jugak degan sikap penjual ni sebab harga gula naik 20 sen sekilo bukan 20 segelas air..aduh..
burhan al-hilmi said…
setuju.. kita sebagai rakyat apa salah nya berkorban untuk kerajaan..
lgpun 20 sen je.. bukannya banyak pun..
Alan Rizque said…
Ya, tapi tak tahan sikap peniaga yang terus menaikkan barang-barang lain melambung-lambung..

Popular posts from this blog

Sultan Kelantan bakal berkahwin

Dibaham harimau dan singa

Kena pancung kepala

Sultan Osman Gazi pengasas Othmaniyyah

Sultan Brunei yang hebat