Saturday, July 16, 2011

Mimpi dan realiti yang sama

Pernah tak anda bermimpi sesuatu barang jatuh dan bila tersedar memang benda itu jatuh. Peliknya barang itu jatuh bukan berpunca daripada anda kerana ia berada jauh daripada anda. 

Mimpi ini dah banyak kali aku lalui. Sampai sekarang aku rasa pelik dengan mimpi itu kerana masa kejadian dalam mimpi adalah sama dengan masa berlakunya realiti.

Pernah juga berlaku semasa aku tidur dengan adik aku dan aku bermimpi ada orang ingin pukul aku. Tangan aku dengan sendirinya memegang tepat tangan adik aku yang ada disebelah. Peliknya tangan adik aku itu seolah-olah ingin memukul aku dan mujurlah sempat aku pegang tangannya melalui petunjuk mimpi.

Keesokan harinya apabila aku tanya adik aku apa yang dimimpikannya semalam sampai ingin pukul aku, dia menjawab yang dia sebenarnya bermimpi jumpa ular dan ingin memukulnya.

Pelik tapi benar dan sehingga kini aku mencari jawapan kepada keajaban ini iaitu mimpi dan realiti yang selari dan berlaku serentak.

2 comments:

Wadi AR said...

mainan tidor je kot bro

Alan Rizque said...

Mainan tidur yang pelik...tak pernah kena mimpi macam ni ke Wadi AR?