Jika Pakistan diserang siapa akan bantu?

Negara Islam sememangnya menjadi tumpuan pihak Zionis-Crusaders untuk diserang. Sejak dari dulu sampai sekarang. Cuma sekarang mereka menyerang secara halus dan tidak terang-terangan seperti dulu.
Mereka malah mampu menjadikan serangan ke atas negara Islam sebagai sesuatu yang 'halal' di mata dunia dan tidak menampakkan peperangan antara agama.

Pakistan juga tidak terlepas daripada menjadi sasaran. Cuma mereka agak kuat untuk diserang sekarang dan tidak seperti Iraq dan Afghanistan. Persoalan yang sentiasa timbul dalam fikiran aku ialah, jika Pakistan diserang, siapa yang akan bantu?

Negara Islam mana yang akan membantu di saat kebanyakan negara Islam masih dikawal oleh pemimpin boneka sejak kejatuhan Khalifah Islam.

Jawapannya ialah negara Pakistan mungkin akan dibantu oleh negara Cina memandangkan hubungan antara kedua negara ini agak rapat buat masa ini. Dari sudut ketenteraan mereka sudah lama melakukan kerjasama. Malah dari sudut teknologi juga mereka saling berkongsi.

Negara Cina juga ada krisis dan pernah berperang dengan negara India dalam merebut tanah jajahan di Tibet Selatan. Musuh Cina dan Pakistan adalah sama, jadi tidak hairan jika Cina nanti yang akan menjadi sekutu Pakistan jika diserang.

Comments

Popular posts from this blog

Sultan Kelantan bakal berkahwin

Dibaham harimau dan singa

Sultan Kelantan yang baru...

Kena pancung kepala

Fatwa Ulama Dunia Tentang Peperangan Syria