Resepi kejayaan paling penting

Kebanyakan orang lupa dalam mengejar kejayaan hidup ni tentang satu resepi ni. Mungkin ramai orang dah bagitau tetapi untuk buat belum tentu.

Tambahan pula bila mak dan ayah cakap macam ni:
"Mak dan ayah bukan mahukan duit kau nak, cukuplah engkau berjaya dalam hidup dan datang jenguk mak dan ayah sesekali."
Apabila mak dan ayah cakap macam tu maka dalam bajet bulanan kita tiada terselit potongan duit gaji untuk diberikan kepada emak dan ayah.

Ya betul emak dan ayah kita mungkin sudah kaya dan banyak harta tetapi kalau kita ingin berjaya amalkan resepi ini insyaAllah berjaya, hidup berkat dan rezeki datang melimpah.

Resepi kejayaan paling penting yang aku maksudkan ini ialah peruntukkan duit untuk emak dan ayah setiap bulan. Tidak kira sedikit atau banyak jika anda ingin dapat rezeki berkat dan melimpah cuba amalkan resepi ini.

Tanda rezeki berkat ialah duit kita sentiasa cukup walau gaji sikit. Pernah dengar kan orang gaji banyak tapi tak pernah cukup. Itu tanda rezeki tak berkat. Apabila cukup maka boleh kita menyimpan jika ada lebih.

Ada jugak orang naik pangkat saban tahun dan apabila ditanya resepi kejayaan, dia cakap jangan lupa untuk bagi duit kat mak dan ayah setiap bulan.

Kalau kita mampu potong duit gaji untuk rumah dan kereta setiap bulan kenapa tidak boleh potong untuk mak dan ayah di kampung? Ini sebenarnya untuk pelaburan dunia dan akhirat!

Comments

Popular posts from this blog

Sultan Kelantan bakal berkahwin

Apabila agama dipersenda

Negara hidup beragama lebih rendah kadar bunuh diri

Dibaham harimau dan singa

Apabila bapa sanggup noda anak sendiri