Kisah

Kisah manusia yang berjiwa muda dan bebas...

Monday, May 31, 2010

Kekejaman Israel yang dilaknat Allah...


Misi keamananusian konvoi LL4G, sebuah misi kemanusian yang membawa muatan bantuan sebanyak 5000 tan ke semenanjung Gaza telah diserang Israel yang kejam. Walaupun apa alasan pengganas Yahudi Zionis ini, serangan itu tidak patut dilakukan kerana semua aktivis yang terlibat tidak membawa senjata api. Mereka pergi secara aman malah mereka mengibarkan bendera putih adi atas setiap kapal menandakan mereka masuk secara aman tanpa senjata.

Aku mula-mula dapat berita ini memang sangat geram, kenapalah si laknat itu mampu buat apa sahaja yang mereka suka ke atas orang Palestin dan aktivis kemanusiaan? Mereka ingat mereka siapa? Apa guna ada PBB? Sepatutnya zaman sekarang ini tiada lagi kekejaman berbentuk peperangan. Kalau ada pun memang patut kita semua berperang dengan Yahudi laknat ini.

Kalau nak tahu berita lanjut boleh lawati malaysiakini.com:





Bersama-sama lah kita berdoa supaya Yahudi laknat ini menerima balasan yang paling teruk. Doakan keselamatan saudara kita rakyat Malaysia dan mereka yang berhati perut supaya mereka semua selamat.

Kemungkinan besar kapal yang diserang ini akan dibawa ke pelabuhan dekat penjara Israel. Semua anak kapal akan dipenjarakan.

Dengar kata esok ada demonstrasi menentang kekejaman Zionis ini. Jom pakat pergi.
Baca lagi >>

Masa untuk bangkit...

Banyak cara untuk menaikkan semangat anda yang luntur oleh sebab ujian yang menimpa. Antaranya pergi jalan-jalan, balik kampung, baca buku dan meluahkan perasaan kepada orang yang boleh dipercayai.

Pilihlah yang mana satu pun asalkan ia dapat membantu anda untuk tidak terus putus asa. Jika ditanya, apa yang aku akan buat jika aku putus asa. Jawapannya ialah baca buku biografi orang yang telah berjaya ataupun menonton filem.

Apa! Menonton filem?

Ya, pelik tapi benar, filem yang aku pilih ialah filem dari barat dan berunsur aksi dan kemajuan teknologi. Selepas tonton filem sebegini semangat aku akan naik sikit dan akan ada idea untuk menyelesaikan masalah yang menimpa.

Bagaimana dengan pilihan anda? Ada pilihan ker? Hehe...
Baca lagi >>

Saturday, May 29, 2010

Aku rasa putus asa...

Pernah tak anda merasai sangat putus asa selepas mencuba beberapa kali?
Inilah yang aku lalui sekarang. Aku pun tidak tahu apa puncannya. Mungkin aku tidak cukup usaha untuk berjaya.

Aku sekarang tengah mencari kekuatan baru. Walaupun sudah terjumpa kekuatan tetapi bila teringatkan masalah terus jadi lemah semangat. Jadi, sekarang ini aku kena lupakan masalah dan fikirkan jalan penyelesaian. 

Semoga aku berjaya...
Baca lagi >>

Friday, May 28, 2010

Berangan itu bagus...

Itulah antara kata-kata seorang pakar motivasi. Aku sebenarnya suka berangan nak kaya dan bebas dari segi kekangan masa dan arahan bos. Tetapi nak menuju ke arah itu agak liat sikit. Puas aku cuba baiki kelemahan aku ini tetapi tetap tidak jadi juga.

Akhirnya, aku cuba cari kekuatan aku. Orang kata kalau kamu asyik fikir nak baiki kelemahan diri, maka kamu akan jadi orang biasa, tetapi kalau kamu cuba memantapkan lagi kekuatan diri kamu maka kamu akan jadi orang luar biasa.

Jadi sekarang ini aku selalu fikir kekuatan aku dan macam mana nak mengerjakan kekuatan, minat dan tabiat aku ini supaya aku jadi hebat...

Aku doakan semoga aku jadi hebat...hehe...
Baca lagi >>

Kisah aku...

Assalamualaikum...hai...selamat bersua...

Nama aku Alan, aku baru mula menulis blog awal tahun ni jer. Laman ini untuk aku bagitau tentang kisah suka duka aku mengejar impian. Impian aku ada banyak. Yang paling utama, aku mahu Bebas!

Aku mahu bebas kewangan.
Aku mahu bebas masa.
Aku mahu bebas menulis.
Aku mahu bebas berkawan.

Segala-galanya tentang BEBAS!
Baca lagi >>