Kisah

Kisah manusia yang berjiwa muda dan bebas...

Friday, October 19, 2012

Empower Network adalah Scam?

Ada terbaca iklan berkenaan satu cara untuk dapat duit sampingan dengan menyertai Empower Network. Bermacam-macam testimoni dan janji kejayaan bagi mereka yang menyertainya.

Lebih spesifik lagi dengan cara berblog mengikut sistem mereka kita mampu menjana keuntungan. Ada juga baca beberapa blog yang mengatakan Empower Network ini adalah Scam. Boleh rujuk sini dan sini.

Ya, tidak dapat dinafikan yang program ini telah membantu sesetengah orang memperoleh pendapatan begitu jugak dengan program 'Login Facebook dapat RM100' (Infinity Downline) juga dapat jana pendapatan bagi sesetengah orang.

Tetapi adakah cara itu bermaruah dan beretika untuk kita cari duit memandangkan produk yang ditawarkan tidak berkualiti dan boleh dapat percuma di tempat lain?

Kalau dulu sangat banyak program sebegini dan akhirnya akan mati disebabkan pasaran sudah tepu ataupun orang sudah tahu teknik kotornya. Adakah kita akan masuk dikalangan mereka yang tertipu?

Kalau betul anda serius ingin berbisnes bermula dengan apa yang ada di tangan. Cuba jual contohnya buku terpakai secara online di blog, Facebook ataupun boleh mula menjual dikalangan rakan-rakan. Boleh juga jual produk yang hanya terdapat di kampung anda secara online. Biar bermula kecil asalkan anda ada impian besar. 

Belajar teknik pemasaran yang beretika dan betul dan elakkan SPAM. Jangan hanya fikir ingin cepat untung dan mudah mengalah. Beri masa untuk orang kenali produk yang anda jual.

Tambah produk sedikit demi sedkit berdasarkan keuntungan yang anda dapat.

Cadangan ini jika anda ingin serius ingin berniaga. Tetapi jika anda hanya ingin dapat duit cepat, mudah dan tidak pentingkan kredibiliti nama anda sebagai usahawan maka silakan mempromosi bisnes, produk dan sistem SCAM sebegini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...