Monday, January 13, 2014

Meraikan kematian manusia kejam dan hina

Bagi orang Islam yang beriman, kehidupan merupakan sebuah penjara dan kematian merupakan nikmat kerana mereka dijanjikan Syurga.

Bagi orang bukan Islam, dunia ini adalah syurga buat mereka dan apabila mati kelak jika masih dalam keadaan tidak beriman kepada Allah maka neraka yang kekal buat mereka.

Apatah lagi jika orang kafir yang mati itu adalah manusia yang kejam dan suka hati membunuh manusia lain yang tidak bersalah.

Umat Islam meraikan kematian Ariel Sharon si pembunuh tegar rakyat Palestin. Sejak berusia 17 tahun dia ini memang suka mencari pasal dengan rakyat Palestin.
Dikatakan rakyat Palestin pengganas padahal dia yang lebih ganas membaham umat Islam.

Kenapa umat Islam meraikan kematian manusia seperti ini?

Sebabnya mereka yakin dengan janji Allah tentang neraka yang membakar untuk manusia kafir lagi kejam ini.
Bangsa Yahudi yang memang terkenal dengan sikap angkuh dan sombong ini disebut banyak kali di dalam Al-Quran. Malah ramai Nabi diutuskan dikalangan mereka.

Sedihnya ramai dikalangan mereka tetap ingkar dan mengaku bangsa terbaik di dunia.
Lihatlah nanti nilai semangat kebangsaan itu di akhirat. Adakah masih bernilai atau perkara itu akan jadi punca dihumban ke dalam neraka Allah.

Di dunia ini dia mungkin boleh ketawa riang membaham umat Islam. Tetapi sekarang dia akan tahu azab sebenar di alam kubur yang jauh lebih perit daripada seksaan dunia.

Semoga manusia seperti ini kita jadikan iktibar kerana hidup kita di dunia ini tidak kekal.

1 comment:

Piotelly said...

hahha..satu rahmat kalu si babi ni mati..tunnggu dan lihat la israel..